Thursday, April 9, 2015

Nat Geo contest



I am very happy because my photos are taken place in the second circle of competition powered by National Geographic Serbia.  It is the first time that Nat Geo and my collage have the chance to cooperate together. They organized  photography contest for all the students to apply ; the theme has called DISCOVERY…vspuss ( that’s name of our collage ). As for always we have had to be creative and innovative and that was really a challenge for us. Our collage is like a small community and I think its very unique, everybody is friendly  and because of that , I would say, the theme is called discovery. That month everybody have taking pictures of every corner of the building and it is really hard to not repeat someone else’s shot even if you don’t know that there were lots of pic that are about the similar or same.
I have the little `accident`  one day at collage, one gay just took the camera in front of me and  he started to take some shoots and in that time I was eating my breakfast and I was like…in first.. thinking he is not taken the shots of me, but he is..so I tell him that if I would see these on any social media I would cut his mustaches  (because he has mustaches like Dali ) ! And he laugh so fanny and every other day when I see him he is totally crazy he started to act like he is gonna start again to take photos of me.
So, I don’t know how its gonna be further of competition but I know that we will have exhibition in prestige O3one gallery and I am happy to it :)
Of course I added a few extra more (only 7 of them are in competition, but the rest are very dear to me ) 
How do you like my photos..? The rest you can see here
***
Veoma sam srećna što mogu da kažem da su moje fotografije ušle u uži izbor takmičenja koje organizuje Nacionalna Geografija Srbija. Ovo je prvi put da su Nacionalna i moja fax ostvarili saradnju na tom polju. Reč je o takmičenju samo za studente vslpuss koji su imali zadatak da na kreativan  i inovativan način odgovore temi koja se zove OTKRIJTE...Vslpu. Naš fakultet je jako mali i svi su kao jedna mala zajednica jako prijateljski i krajnje opušteni ljudi..pa mislim da eto, baš iz tog razloga i naziv za tu temu. Tok meseca svi su konstantno držali kamere u rukama i neprestano fotografisali zgradu, i za tako malu zgradu jako je teško ne napraviti slične ili čak i iste kadrove. Bilo je zaista puno takvih slučaja. Takodje sam imala jedan mali ~akcident~ na tu temu. Naime, jedan od studenata je slikao u mojoj blizini i prvo sam mislila da me ne slika dok jedem, ali zapravo on me je sve vreme sliao (dok jedem >.< ) i shvativši to rekoh mu da ću mu odseći te Dali brkove bude li on nastavio a još gore poslao to za ovo takmičenje. Na svu srecu (i po njega) nije, ali me sada gotovo svaki put kad se sretnemo (kao) fotka potpuni je ludak.
Ne znam kako će biti dalje sa tim takmičenjem ali znam da svi odabrani imaju zajedničku izložbu u prestižnoj galeriji O3one i jako sam srećna zbog toga!
Naravno, dodala sam i par slika koje ne možete da vidite na sajtu jer nisu sve prošle ( prošlo je tek njih6, 7 ) ali one su mi veoma drage. 
Kako Vam se dopadaju fotografije, ostatak možete videti ovde













No comments:

Post a Comment